22 Νοεμβρίου 2011

Lars and The Real Girl

 Είναι μια συγκινητική ιστορία με το δικό της τρόπο.

Ο Λαρς ζει στο γκαράζ δίπλα από το σπίτι του αδερφού του και της εγκυμονούσα γυναίκας του.Μετά το χαμό των γονιών τους ο Λάρς κλείνεται στον εαυτό του και γίνεται ιδιαίτερα ντροπαλός.Προτιμάει να περνάει το χρόνο μόνος του, ενώ ψάχνει διαρκώς δικαιολογίες για να αποφύγει τις προσκλήσεις του αδερφού του για δείπνο στο σπίτι τους.

Μια μέρα, ο συνάδελφός του στη δουλειά θα του προτείνει ένα site στο internet , στο οποίο μπορεί κάποιος να παραγγείλει φουσκωτές κούκλες σε κανονικό μέγεθος.Ο Λάρς θα παραγγείλει, και μια μέρα θα την παρουσιάσει στον αδερφό του και τη γυναίκα του, ως τη νέα του φιλενάδα.Το ανδρόγυνο θα χάσει τη γη από τα πόδια, καθώς αντιλαμβάνονται ότι ο Λαρς τα έχει παίξει για τα καλά!
Στη συνέχεια θα δούμε πως η καινούρια του ''φιλενάδα'' η Μπιάνκα, θα γίνει σταδιακά, μέλος της κοινότητας που κατοικεί ο Λαρς και ο κόσμος θα την αντιμετωπίζει σαν πραγματική κοπέλα.

Ο Λαρς δεν αναζητά το σεξ σε αυτήν την κούκλα.Παύει να νιώθει μοναξιά, ενώ αρχίζει να βγαίνει πιο συχνά από το σπίτι του και να δείχνει τις ομορφιές της πόλης του στην Μπιάνκα.Μπορούμε να πούμε πως είναι η τελευταία του ευκαιρία να νιώσει πως έχει ανθρώπινη επαφή.
Χωρίς ο ίδιος να το καταλαβαίνει, η Μπιάνκα τον βοηθάει να ενταχθεί πάλι ενεργά στην μικρή αυτήν κοινωνία στην οποία ζει.Με την αγάπη και τη συμμετοχή της κοινότητας,ο Λαρς κατάφερε να ξεπεράσει τις παρεσθήσεις του μόνος του.Χωρίς φωνές και χλεβασμό από τους υπόλοιπους.Έστω και μέσω αυτής της ψέφτικης σχέσης, ο Λαρς κάνει τρομερή πρόοδο.

Ισχύει ότι ο Λάρς έχει μια είδους αποξένωση και ίσως τρέλα.Ή καλύτερα ''παρεσθήσεις'' όπως λένε και στην ταινία.Όμως θα δούμε ότι η αγάπη γιατρεύει τα πάντα.
Μόλις ο Λάρς αρχίζει να ενδιαφέρεται για μια κοπέλα από τη δουλειά του,τα πράγματα θα αλλάξουν σταδιακά τόσο στην συμπεριφορά του όσο και στην ''υγεία του''

Όλο το καστ της ταινίας είναι πολύ προσεγμένο.
Κατα τη γνώμη μου, η ερμηνεία του Ryan Gosling είναι συγκλονιστική.Όντως είναι ένας όμορφος άντρας, αλλά σε αυτή την ταινία σου δείχνει το πραγματικό του υποκριτικό ταλέντο.Ξεπερνά τον εαυτό του και από απλές κινήσεις και εκφράσεις δημιουργεί έναν ανατριχιαστικά αληθινό χαρακτήρα.Πραγματικά προσκυνώ.!

Ενδιαφέρον ρόλο ενσαρκώνει και η Emily Mortimer.Η νύφη του Λάρς ,η οποία αγγίζει περισσότερο από όλους τον Λαρς συναισθηματικά.

Μη σε ξεγελάει το θέμα της ταινίας.Δεν πρόκειται για κωμωδία.Αλλά για μια πολύ βαθιά ταινία με πολλά μηνύματα καθώς επίσης και προβληματισμούς.Όλη αυτή η μικρή κοινωνία στην οποία ζει ο Λάρς προσπαθεί να τον βοηθήσει.( σε σημείο που εντάξει κάποιες φορές γίνονται υπερβολικοί αλλά οκ, δεν πειράζει).
Αν υπάρχει κάποιο είδους χιούμορ, αυτό είναι ο σουρεαλισμός της όλης κατάστασης.Σε καμιά περίπτωση το θέμα της ταινίας δεν γελοιοποιείται.Ο χαρακτήρας σκιαγραφείται με τέτοιον τρόπο έτσι ώστε να τον βλέπουμε αγνά, με αγάπη και να ανησυχούμε για την υγεία του.

Το τέλος η αλήθεια είναι ότι με άφησε με κάποιες απορίες.
STOP!!! SPOILER
Δηλαδή, έγινε καλά??
Αλλά μετά σκέφτηκα και βρήκα άκρη....Δεν έχει σημασία αν έγινε καλά ή αν τελικά κατέληξε με την κοπέλα εκείνη.Το θέμα είναι ότι κατάφερε να ξεπεράσει τη μοναξιά και τις παρεσθήσεις του, παρόλλο που ο ίδιος δεν το αντιλαμβάνεται.
Έτσι το τέλος ενώ δεν μας δείχνει πως έγινε 100% καλά, μας υπόσχετε μελλοντικά ένα χαρούμενο τέλος και μας βγάζει μια αισιοδοξία.


Πραγματικά ο ελληνικός τίτλος της ταινίας ( Ο ΛΑΡΣ ΚΑΙ Η "ΚΟΥΚΛΑ" ΤΟΥ) έλεος,καθώς και η αφίσα ,με έκαναν να πιστέψω πως θα δω καμιά σαχλο αμερικανιά.




Η μοναχικότητα στις μέρες μας είναι γεγονός.
''Σίγουρα όλοι έχουμε κάτι από τον Λαρς,απλά δεν είναι πάντα μια πλαστική κούκλα που την λένε Μπιάνκα.''


ΤΕΛΕΙΑ ΣΚΗΝΗ!Πολύ πλάκα



2 σχόλια:

  1. Η δειλία είναι μητέρα της παραίσθησης. Η ημιμάθεια είναι μητέρα της δειλίας, και ο συμβιβασμός το λίκνο της ημιμάθειας. Όλα περιστρέφονται γύρω από την αυτοσυναίσθηση του hic et nunc· του εδώ και τώρα, και δεν είναι αυτός ο δρόμος κάποιου που θέλει να περάσει από τούτη την ζωή ή πρώτος ή τρίτος. Είναι όμως μεγάλη η ανακούφιση να βλέπεις κάποιον να ξεφεύγει από την ασφυξία, το χειρότερο ανθρώπινο μαρτύριο. Ενδιαφέρουσα σύνοψη, και στοχευμένη στο μήνυμα ότι δεν υπάρχουν αδιέξοδα. Συνεχίστε την καλή δουλειά. Χαλβάς Φόρμας, κλασικός φιλόλογος

    ΑπάντησηΔιαγραφή